söndag, november 30, 2008

Tom Petty & The Heartbreakers CD-R aktuella


1: Det roligaste med samlingar av favoritartister är att beklaga sig över låtarna som borde varit med men inte är det.

2: Jag har ingen samling med bandet som nämns i rubriken att spela i bilen.

3: Ska jag hoppa över några favoriter bara för att ha något att klaga på? Ja.

Jag la ut alla min Petty-skivor på golvet och kugghjulen i hjärnan började långsamt gnissla.

1 Breakdown
2 American Girl
3 I Need To Know
4 Listen To Her Heart
5 Refugee
6 The Waiting
7 Stop Dragging My Heart Around (med Stevie Nicks)
8 Don´t Come Around Here No More
9 Free Fallin´
10 Yer So Bad
11 I Won´t Back Down
12 Runnin´ Down A Dream
13 Into The Great Wide Open
14 Mary Jane´s Last Dance
15 You Don´t Know How It Feels
16 You Wreck You
17 Room At The Top
18 Free Girl Now
19 Down South
20 Saving Grace

Okej. Ingen Walls? Den borde varit med. Ingen The Last DJ? Vad är det för pajsare som gjort den här samlingen? Han har inte ens med Southern Accents. Vet han inte att det är en av Pettys egna favoriter? The Wild One Forever, då? Den borde varit med. Jag hade gjort det bättre själv.

Men ärligt talat, Walls borde verkligen varit med. Hur kunde jag glömma den?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

AAAAHH!! "CD-R-aktuella" FFS! Särskrivare!

I övrigt ett bra och läsvärt inlägg.

11:35 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Min sida, mina sär skrivning, mitt ansv ar.

10:40 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida